Ronaldo smed trøjen: Uvurderlig reklame for JBS
Billedet af Ronaldo i bar overkrop er uvurderlig reklame for JBS - firmaet bag de underbukser, som den verdenskendte fodboldspiller havde på.
To gange 45 minutter, forlænget spilletid og så endelig ét mål. Og så kunne Cristiano Ronaldo og Portugal kalde sig europamestre. Men det var ikke kun det portugisiske landshold, der jublede søndag aften.
Efter sejren smed holdets anfører Cristiano Ronaldo nemlig trøjen, og i dag har billedet af en veltrimmet overkrop og kanten af de blå JBS-boxershorts med navnet CR7 gået verden rundt.
- Jeg var forbi vores webshop i morges og kunne se, at antallet af ordre vi har fået på vores webshop var langt højere, end det plejer at være, siger Nikolaj Hartung, som er salgs- og marketingchef hos JBS Textile.
Uvurderlig brandingværdi
I 2013 indgik Herning-virksomheden et samarbejde med verdens bedste fodboldspiller, Cristiano Ronaldo.
Ifølge brandingekspert Morten Andreasen har det, der skete, under tirsdagens EM-finale, kæmpemæssig betydning for det herningensiske undertøjsfirma.
- Værdien målt i kendskab og image er enorm. Det er en meget stor sportsbegivenhed med 300 millioner tv-seere, og der, tror jeg, alle virksomheder og brands gerne vil eksponeres, siger han.
Spørgsmålet er, om det var aftalt spil, da Cristiano Ronaldo smed trøjen.
- Han er vanvittig professionel i alt, hvad han laver. Om det er noget, han har tænkt over, vil jeg ikke udtale mig om. Men vi er selvfølgelig glade for det, for det har givet en masse eksponering. Billedet kan man jo se alle steder, siger salgs- og marketingchef hos JBS, Nikolaj Hartung.