Bang & Olufsen helt i top på prominent liste

​Hvilke varemærker vil danskerne helst arbejde for? Blandt andet Bang & Olufsen i Struer, viser ny analyse.

20170711-203644-a_31mb.jpg
Foto: Henning Bagger / Ritzau Scanpix

Hvad har Bang & Olufsen til fælles med varemærker som Lego og Mercedes-Benz? De tre store brands ligger alle i helt i toppen af en ny liste, som analysefirmaet YouGov står bag.

YouGov har taget temperaturen på danskernes opfattelse af mere end 300 brands, og her ryger det store erhvervsmæssige klenodie fra Struer ind på en fornem tredjeplads.

Et af de parametre indexet udregnes ud fra er omdømme. Her måles der på i hvilken grad danskerne ville være stolte eller flove over at arbejde for et bestemt varemærke.

Lego suverænt i spidsen

Foran Bang & Olufsen ligger Mercedes-Benz og Lego på listen over varemærker, danskerne ville være stolte over at arbejde for.

Herunder kan du se hele top 10-listen:

Bang & Olufsen er at finde på listens tredjeplads efter brands som Lego og Mercedes-Benz.
Bang & Olufsen er at finde på listens tredjeplads efter brands som Lego og Mercedes-Benz.
Foto: YouGov

Arla er også blandt højdespringerne, når det kommer til omdømme. Mejerigiganten er siden sidste år steget fra en omdømme-score på 16,2 til 18,7.

Her er listen over de varemærker, der er steget mest i omdømme-score fra 2017 til 2018.
Her er listen over de varemærker, der er steget mest i omdømme-score fra 2017 til 2018.
Foto: YouGov