Fast Arbejde

Kim er stemmen bag 50.000 reklamer: - Børnene råber ’hold kæft, far’

Gennem de sidste 28 år har Kim Thomassen lagt stemme til mere end 50.000 radio- og tv-reklamer – og han er stadig helt vild med jobbet som speaker.

På en dag laver Kim Thomassen mellem ti og tolv radioreklamer, så med knap 30 år hos KOMO i Herning er det blevet til over 50.000 i alt.
På en dag laver Kim Thomassen mellem ti og tolv radioreklamer, så med knap 30 år hos KOMO i Herning er det blevet til over 50.000 i alt.
Foto: Anders Toft Bro, TV MIDTVEST

Sætter du dig i en bil og tænder for radioen eller i sofaen og støder i en reklameblok, så har du med garanti stødt på Kim Thomassen, uden du ved det.

Han er stemmen bag et hav af tv- og radioreklamer igennem sine 28 år hos firmaet KOMO fra Herning, der siden 1982 har udviklet og produceret alt indenfor lyd og levende billeder.

- Jeg er helt vild med den forskellighed, der er i vores stemmer. Og jeg er fascineret af den måde, man kan bruge sin stemme på. Generelt er jeg bare vild med stemmer, siger Kim Thomassen, der er medejer og producer hos Herning-virksomheden.  

Sammen med kollegaerne hos KOMO laver han både landsdækkende og lokale radioreklamer. Og derfor bliver han af og til konfronteret med sig selv.

- Jeg har lært at vænne mig til det. Det er værre med ungerne, der råber ”Hold kæft, far”, når der kommer et eller andet i fjernsynet eller radioen og jeg igen, igen bræger derudaf.

Virksomheden KOMO ved Herning har siden 1982 udviklet og produceret tv- og radioreklamer - både lokalt og landsdækkende.
Virksomheden KOMO ved Herning har siden 1982 udviklet og produceret tv- og radioreklamer - både lokalt og landsdækkende.
Foto: Richard Gaarn Svendsen TV MIDTVEST

Stadionspeaker hos FCM

På en dag laver Kim Thomassen mellem ti og tolv radioreklamer, så med knap 30 år i firmaet er det ind til nu blevet til over 50.000 i alt.

- Det er vanvittigt mange, og jeg er stadig lige fascineret og vild med hele konceptet omkring radioreklamer. Man skal være klar i sit budskab og ikke have for mange af dem. Så fanger man det ikke. Det skal være letforståeligt, og man må gerne bruge humor.

Når medejeren og produceren så holder fri, holder han alligevel ikke helt fri. For han er også stadionspeaker hos FC Midtjylland.

- Der er kæmpe stor forskel på at stå og speake i et studie eller foran flere tusinde publikummer. Det er fedt på hver sin måde, men på stadion er der nok lidt mere på spil – der det er live. I studiet kan jeg jo bare tage det om, hvis jeg siger noget sludder. Det kan jeg ikke foran et publikum, fortæller Kim Thomassen.

9:03
Fast Arbejde har besøgt KOMO i Herning, som har ni fastansatte og 75 freelancere tilknyttet.