Arriva dropper sit navn - nu skal flere køre på skinner
Med et nyt navn vil Arriva forsøge at overbevise flere om, at det er bedre at rejse sammen.
Hvis du tirsdag morgen skal med toget på en af de strækninger, som Arriva plejer at køre, så kan du støde på et nyt navn.
Arriva skifter nemlig navn til GoCollective.
Navneskiftet sker blandt andet, fordi Arriva Danmark i maj blev solgt til kapitalfonden Mutares, og derfor må navnet ikke længere bruges.
- Det er en oplagt mulighed til at rebrande os og fortælle markedet, hvad vi er, og hvad vi vil med produktet – vi vil skabe god kollektiv trafik, siger Erik Poulstrup, der er administrerende direktør i Arriva Tog.
Efter Arriva har arbejdet med kollektiv trafik i tyve år, er direktøren godt klar over, at det er en hård nød at knække, hvis man skal have folk til at bruge offentlig transport. Men han ser også navneskiftet som en oplagt mulighed for at give det et skud.
- Langt de fleste ved, at det giver god mening, hvis vi bruger kollektiv transport, i stedet for at vi kører i hver vores bil efter hinanden. Men vi kan gøre en forskel ved at lægge os i selen og gøre det til et nemmere valg, siger han.
Opgaven med at skifte navn er en stor opgave, der kommer til at tage tid. Alle tog skal have nyt folie, mens også billetautomater og reklamer skal laves om. Men det primære fokus er i første omgang på det digitale.
- Det er der, vores kunder første gang støder på vores nye navn, så det er vigtigt, de ser det, når de for eksempel bestiller billetter online, siger Erik Poulstrup.
De første tog er allerede blevet folieret om, men det kommer til at tage tid at få alle igennem. Det er noget, togoperatøren får styr på hen over de kommende måneder.