Netværksproblemer i 18 timer: - Vi kan ikke hjælpe jer

Der er problemer hos netudbyderen Altibox, som har kunder i hele Midt- og Vestjylland.

Der har været travlt på telefonerne hos netudbyderen Altibox' kunderservice torsdag og fredag. 

En endnu ukendt fejl betyder nemlig, at kunder, som har fibernet, TV eller mobil hos Altibox kan opleve problemer. 

- Nogle kunder kan ikke komme ind på enkelte hjemmesider, andre har slet ikke net, fortæller direktør i Altibox Søren Hardinger. 

Altibox er placeret i Skanderborg, men har i omegnen af 40.000-50.000 af sine kunder i Midt- og Vestjylland. 

Det er dog langt fra alle kunder, som oplever problemer. 

- Vi ved, at det slet ikke er alle, for havde det været det, havde vi fået langt flere henvendelser, vurderer direktøren, som dog påpeger, at han sagtens kan forstå den irritation, det må medføre for den enkelte, hvis man ikke kan komme på nettet. 

Han understreger også, at udbyderen forsøger at finde fejlen - men det er ikke lykkedes endnu, siden fejlen begyndte omkring klokken 16 torsdag eftermiddag. 

- Vi har nogle servere, som desværre driller os, og det virker til, at det er tilfældigt, hvilke kunder der er ramt, siger Søren Hardinger. 

Men selvom man skulle være én af de uheldige kunder, så er der ikke andet at gøre end at vente. 

Ringer man til kundeservice, bliver man som det første mødt af en automatisk telefonsvarer, som gør opmærksom på, at kundeservice ikke vil kunne hjælpe.  

- Vi vil gerne undgå, at kunderne hænger i kø i lang tid, for så at få at vide at vi ikke kan hjælpe dem. Vi kan ikke hjælpe den enkelte kunde i øjeblikket, fordi det er et større netværksproblem, siger Søren Hardinger fra Altibox. 

Han opfordrer til, at kunderne forsøger at bruge mobildata i stedet for WiFi. Og så henviser han til Altibox' hjemmeside - hvis man altså kan komme på nettet gennem mobilen - og til den sms-service, som man kan tilmelde sig for opdateringer på situationen.