Venner var dybt skuffede over nedslidt sommerhus - nu har de fået et tilbud
DanCenter beklager og er klar til at kompensere for vennernes dårlige oplevelse.
De høje forventninger blev langt fra indfriet, da en gruppe venner for en lille måneds tid siden tog i sommerhus i Øby nær Vedersø og Husby.
Poolen var nemlig kold. Spaen virkede ikke. Og dele af inventaret var i stykker eller nedslidt. Derfor sendte de en klage til udlejningsfirmaet Dancenter.
Nu har de skuffede feriegæster fået et tilbud af DanCenter som en kompensation for den dårlige oplevelse.
De kan enten få tilbagebetalt 2.512 kroner svarende til 25 procent af nettolejen. Alternativt kan de få et tilgodebevis på 2.700 kroner.
Men vennerne er ikke i tvivl.
- Vi er ret enige om, at vi ikke vil have tilgodebeviset, lyder det fra Mathias Pedersen, der var en af de 12 venner, der var med på turen.
En anden af de 12 venner, Ida Larsen-Ledet, hælder også mest til at få tilbagebetalt pengene. Et tilgodebevis kan de nemlig ikke bruge til noget.
- Vi lejer fra et andet firma næste gang, siger hun.
- Jeg er dog superpositiv over, at det er gået så hurtigt med at få pengene tilbage, siden vi klagede over sagen, uddyber hun.
DanCenter beklager
TV MIDTVEST har læst den besked, de 12 venner har fået fra DanCenter, hvor udlejningsfirmaet tilbyder at refundere 2.512 kroner.
I beskeden står der blandt andet, at DanCenter beklager, at ferieboligen ikke svarede til forventningerne, men de gør også opmærksom på, at:
"der er tale om et næsten 14 år gammelt privatejet sommerhus, som aldrig er blevet renoveret. Det vil inventaret desværre bære præg af."
Alligevel har udlejningsfirmaet nu altså fundet det nødvendigt at kompensere de utilfredse gæster.
Vennerne havde dog et ønske om at få tilbagebetalt alle deres penge.
- De kunne godt have givet os mere tilbage, men nu vil folk bare gerne have det her overstået, afslutter Ida Larsen-Ledet.
TV MIDTVEST har forsøgt at få kommentar fra Anne Weiss fra Dancenters presseafdeling, men hun er ikke vendt tilbage på vores henvendelse.
I forbindelse med en tidligere artikel om samme sag udtalte DanCenter følgende:
- Med over 200.000 årlige bookinger er det desværre uundgåeligt, at der indimellem vil være enkelte kunder, som oplever, de ikke får deres forventninger indfriet. I disse sager tilstræber vi hurtigst muligt at tage affære ved eksempelvis at kompensere vores kunder eller tilbyde dem alternativer.