Nu betaler Danland penge tilbage til kunde - men vil stadig ikke svare på spørgsmål
Louise Vium Nielsen har brugt det meste af sin ferie på at kæmpe med udlejningsfirmaet Danland om en skuffende ferieoplevelse. Nu er Danland kommet hende i møde.
Louise Vium Nielsen kan ånde lettet op.
Efter flere dages forvirring er det nu sikkert, at hun får 5000 kroner tilbagebetalt af Danland Feriecenter.
- Det er jeg selvfølgelig glad for, siger hun.
Louise Vium Nielsen bestilte det, hun troede var et feriehus med udsigt til klitterne, men som viste sig at være en ferielejlighed med udsigt til en parkeringsplads og en flaskecontainer.
Dette skete til trods for, at Danland undervejs i bookingen forsikrede om, at der netop var tale om et fritliggende feriehus og ikke en lejlighed.
Derfor kontaktede Louise Vium Nielsen straks Danland for at få sine penge tilbagebetalt. En anmodning, der med det samme bliver afvist af Danland med henvisning til 'reservationspolitikken'.
Undskylder og betaler
Selvom Danland nu har valgt at betale de 5000 kroner tilbage, vil udlejningsselskabet stadig ikke uddybe, hvad der gik galt, da Louise Vium Nielsen bestilte sommerferien.
I kølvandet på Louise Vium Nielsens uheldige ferieoplevelse har flere medier, herunder TV MIDTVEST og Ekstra Bladet, dækket sagen.
Nu har Danland givet hende en personlig undskyldning og har ligeledes indvilget i at tilbagebetale de 5000 kroner, som hun betalte ved bookingen. Derudover vil hun få refunderet beløbet for det sommerhus, hun lejede i stedet for lejligheden hos Danland.
- Danland lagde sig fladt ned og var kede at oplevelsen, siger Louise Vium Nielsen.
Danland henviser til Indien
TV MIDTVEST har været i kontakt med Jonas Bruhn, der er General Manager hos Danland. Han ønsker ikke at svare på spørgsmål, udover at der var tale om en 'teknisk fejl'.
Han henviser derimod til Danlands pressecenter i Indien, hvor en kvinde ved navn Anu skulle være klar til at svare på spørgsmål. Telefonforbindelsen til Indien er dog så dårlig, at det trods tre opringninger ikke er muligt at stille vores spørgsmål.
I et skriftligt svar skriver Danland i Indien efterfølgende, at der har været en brist i kommunikationen, og at de har løst problemet i samarbejde med den pågældende kunde.
Også tidligere i forløbet har TV MIDTVEST været i kontakt med pressecentret i Indien. Heller ikke dengang havde vi held med vores henvendelse.
I sidste ende ærgrer Louise Vium Nielsen sig over, at hun skulle bruge så meget af sin ferie på at kæmpe frem og tilbage med Danland.
- Det har taget noget af ferieoplevelsen fra min datter og mig, men i sidste ende er det rart, at de lyttede til mig, afslutter hun.