Bus eller tog: Busselskab vil kapre flere kunder med nyt tiltag
DSB har i forvejen mærket, hvordan kampen om kunderne er hård. Nu kommer endnu et tiltag, der skal lokke kunderne væk fra toget og over i bussen.
Gratis film, tv-serie, lydbog, e-bog eller spil.
Det tiltag fra busselskabet Flixbus skal ses som seneste led i kampagnen, hvor man forsøger at tilegne sig en større del af markedet for indenrigsrejser i Danmark. De senere år er det lykkedes at få et stigende antal danskere til at skifte DSB og tog ud med Flixbus.
FlixBus, der er en international operatør indenfor busruter, overtog for et par år siden størstedelen af det danske busmarked for indenrigsruter. Det skete, da man opkøbte både Abildskou og Rød Billet.
I Midt- og Vestjylland driver FlixBus ruter til Herning, Viborg, Skive, Thisted, Holstebro og Nykøbing Mors.
- Vi stræber hele tiden efter at gøre passagerernes samlede rejseoplevelse endnu mere behagelig. Ved at de rejsende vil have adgang til topunderholdning på rejsen, så fortsætter vi med at at forbedre fjernbus-oplevelsen, siger Daniel Krauss, Grundlægger og CIO ved FlixMobility, der står bag FlixBus i en pressemeddelelse.
DSB har også intensiveret kampagnerne i kampen om kunderne. Eksempelvis har man lanceret et nyt produkt, hvor man kan få refunderet de billigere Orange billetter. Dermed har man forsøgt at give mere fleksibilitet til de kunder, der ønsker den billige billet.