Ung ansat meget mærket efter overfusning: Nu kommer bager med opråb

Det er langt fra første gang, at Bager Møller i Skjern oplever, at deres unge medarbejdere bliver overfuset verbalt af kunder.

Benedikte Møller og hendes mand har ejet Bager Møller siden 2022.
Benedikte Møller og hendes mand har ejet Bager Møller siden 2022.
Foto: Grafik: Esben Kock Jensen

En episode fredag morgen i Bager Møller i Skjern blev dråben for medejer af bageriet Benedikte Møller.

Hun fløj derfor til tasterne og skrev et opslag på Facebook.

”NU MÅ DET SIMPELTHEN VÆRE NOK!!!!!!!!!!!!!

ENDNU EN GANG OPLEVER VI, HVOR MODBYDELIGT NOGLE KUNDER TILTALER VORES UNGE KASSEMEDARBEJDER.”

Benedikte Møller fortæller til TV MIDTVEST, at den unge medarbejder er en 20-årig nyansat sommerafløser, som til dagligt læser på universitet i Esbjerg.

Ifølge Bager Møllers medejer betjente den 20-årige en kunde, og som han havde fået besked på, spurgte medarbejderen kunden, om han kunne tænke sig et tilbud med fem rundstykker og en oval brunsviger.

- Så sagde kunden blandt andet; ”det skal du ikke spørge mig om, for det gider jeg sgu ikke høre på. Det skal jeg ikke bruge til en skid”, gengiver Benedikte Møller og fortæller, at den unge medarbejder blev forskrækket.

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Medejeren fortæller også, at hun overhørte det sidste af kundens overfusning, og derfor hurtigt sagde fra over for kunden, som efterfølgende gik uden at fortrække en mine.

- Medarbejderen er stadig meget mærket af episoden, og det gør mig så sur, når en ung medarbejder rigtig gerne vil arbejde, og der så kommer en kunde, der har fået det forkerte ben ud af sengen, siger hun og fortsætter:

- Det er vigtigt, at vi får fokus på den grimme kommunikation, der kan være over for unge. De unge skal ikke have en dårlig start på arbejdslivet, det er langt fra okay.

To har sagt op grundet verbale overfald

Bager Møllers medejer Benedikte Møller kommer nu med opråbet på Facebook, hvor hun beder folk om at tale ordentligt til unge ansatte, fordi det langt fra er en enkeltstående episode hos bageren.

Ifølge medejeren stoppede to ungarbejdere sidste år, fordi de havde været udsat for verbale overfald, og ikke længere ønskede at stå ved disken.

- Det er altid de unge mennesker, det går ud over. Nu må det altså stoppe. Så nu synes jeg, at jeg er nødt til at reagere – snak nu pænt til hinanden. Jeg vil opfordre til, at kunder bare siger; ”nej tak”, hvis de ikke ønsker et tilbud, understreger hun.

Den 20-årige unge medarbejder ønsker ikke at stille op med hverken navn eller billede, fordi han fortsat er mærket af oplevelsen.

Han har arbejdet hos bageren i Skjern i 14 dage.