Butik efterlyser særligt glemsom kunde: Fik ikke kæmpepakke med sig

Juleaften kræver et veldækket bord. Det mente en kvinde fra Skive tilsyneladende også. Men hun glemte bare lige at få en ret vigtig ingrediens med sig, selvom hun havde betalt.

Kop & Kande Skive kom ud med en ganske speciel efterlysning, da de torsdag søgte en kunde, der havde glemt noget ret vigtigt.
Kop & Kande Skive kom ud med en ganske speciel efterlysning, da de torsdag søgte en kunde, der havde glemt noget ret vigtigt.
Foto: Kop & Kande Skive

Indkøbs-glemsomhed, hvor man lige glemmer en vare på båndet eller noget fra indkøbslisten, er ikke helt ualmindelig. 

Men det er en sag fra Skive alligevel.

”VI HAR EN EFTERLYSNING"

Sådan begynder Kop & Kande et Facebook-opslag.

- Jeg tror, det kun er anden gang, vi gør det, siger indehaveren af Kop & Kande-butikken i Skive, Niels-Ulrik Nielsen, til TV MIDTVEST.

Den kvindelige kunde havde nemlig købt 5 meter juledug til rundt regnet 650 kroner. Men hun skulle lige over i nabobutikken Kvickly, før hun tog dugen med sig.

Siden har hun så glemt det vigtigste – at få dugen med sig hjem.

Sådan skrev Kop & Kande i Skive på Facebook.

De er nu halvanden uge siden, hun betalte for dugen med nisser. Og nisserne venter stadig på at få et nyt hjem og at blive rullet ud over et veldækket julebord.

Og det er noget, der kan få folk til at reagere. Facebook-brugerne har nemlig gjort deres til at hjælpe butikken. 

Torsdag aften havde over 700 personer delt opslaget. Alligevel havde ejeren af dugen ikke kontaktet butikken kort før lukketid torsdag.

Håbet om at finde det rette hjem til nissedugen lever dog endnu.

- Det skal nok kunne lade sig gøre, siger Niels-Ulrik Nielsen.