Chefredaktør bliver ny chef for Lydens By
Struer brander sig som Lydens by, og fremover skal Dagbladet Holstebro-Struers chefredaktør, Peter Kjeldbjerg, stå i spidsen for projektet.
Han har en baggrund som journalist, men han har også været med til at hjælpe iværksættere i gang i Nupark. Peter Kjeldberg skal være ny chef for brandet Lydens By i Struer, og det er et projekt, som den nuværende chefredaktør for Dagbladet Holstebro-Struer og Folkebladet Lemvig ser frem til.
- Jeg har fulgt projektet med interesse fra den spæde start og beundrer den vedholdenhed og det engagement, som har ført Lydens By frem til startrampen. Nu bliver der sat handling bag ordene med etablering af et team, der skal give projektet flyvehøjde. Det er vanvittigt spændende og fantastisk, at jeg skal være med til at indfri de høje ambitioner, siger Peter Kjeldbjerg i en pressemeddelelse.
Lydens by er et forsøg på at brande Struer, og bag projektet er Struer Handelsstandsforening, Struer Erhvervsforening, Strueregnens Turistforening og Struer Kommune. Fremover skal Peter Kjeldberg altså stå i spidsen for samarbejdet, og det glæder folkene bag.
- Fra den 1. januar skal det egentlige arbejde med Lydens By begynde og formlen for det nye samarbejde skal laves. Et samarbejde, som skal styrkes, så vi kan høste de åbenlyse gevinster ved at stå sammen om et fælles brand. I Struer Handelsstandsforening er vi af den klare overbevisning, at alle borgere og erhvervsdrivende i Struer Kommune snart vil kunne se, hvorfor et stærkt samarbejde er den rigtige vej frem for vores by – og at Peter Kjeldbjerg er den helt rette person til at realisere det, siger Lars Jespersgaard, der er næstformand i Struer Handelsstandsforening.
Når Peter Kjeldbjerg tiltræder i sin nye stilling d. 1. januar, vil hans primære opgave være at udvikle en ny kommunikationsstrategi og være projektleder af nye aktiviteter og tiltag. Han kommer til at stå i spidsen for et sekretariat med fire medarbejdere, som han nu skal ud og ansætte.