Historierne vælter ind: Lejere raser over DanCenter
Udlejningsselskabet Dancenter får ikke mange rosende ord. Utilfredse lejere hober sig op.
Historierne om DanCenter er væltet ind, efter at TV MIDTVEST fredag skrev om parret Mathias Pedersen og Ida Larsen-Ledets tur i sommerhus sammen med en flok venner.
En af dem, der kan spejle sig i parrets historie, er Kenneth Saxtorph, der lejede et sommerhus i Husby med spabad.
- Ungerne var lige kommet op af spaen, og så fik jeg et ordentligt rap over nallerne, fortæller Kenneth Saxtorph, der fik strøm, og tilføjer:
- Jeg ringede ind og brokkede mig, men jeg kunne ikke få mine penge tilbage.
Kenneth Saxtorph slap med skrækken og et rap over nallerne, men der gik ild i en pumpe, som senere blev fikset.
I januar prøvede familien igen chancen med DanCenter, men her var "alt faldefærdigt", hvorfor de nu ikke vil leje hos dem længere.
- Jeg blev faktisk tilbudt at købe huset, hvor der gik ild i pumpen, fordi servicemedarbejderen, ikke mente, at udlejer ville have det mere, konstaterer Kenneth Saxtorph.
24 timers regel
Også Marianne Sommer havde en dårlig oplevelse med DanCenter. Hun var med sin mand og et hold venner i sommerhus i Thy i sommer, men ferien blev aldrig helt til afslapning.
- Det første, vi mødte, var helt vildt fedtede køkkenforhold. Da vi kom hele huset rundt, kunne vi se, at der var mega beskidt alle steder. Det var ikke nyt støv, fortæller hun.
Herefter ventede Marianne Sommer og vennerne med at ringe, for de mente ikke, at det var en nødsituation. Mandag ringede de, og her blev de mødt med venlighed, men det stoppede.
- Vi fik at vide senere, at vi skulle havet ringet indenfor 24 timer. De havde en regel. Da jeg spurgte, hvor den stod, kunne de ikke selv finde den.
Venneparret fik dog en tekniker ud for at skifte en pære, men den sprang en time efter. Hele oplevelsen gjorde det svært at slappe af.
- Det sidder hele ugen. Det ødelægger ferien, konstaterer hun.
Parret har før prøvet lignende forhold. Her mødte udlejningsselskabet dem med undskyldninger og kompensation.
TV MIDTVEST har forsøgt at finde 24-timersreglen, men det er ikke lykkedes. Heller ikke i DanCenters lejebetingelser står en regel om 24 timer beskrevet.
Fedtede glas
Kasper Havtorn fra Viborg var heller ikke tilfreds med sin oplevelse med DanCenter.
Han og familien skulle holde ferie i Hjarlsminde ved Kolding, men ferien blev også ødelagt for dem.
Ved første øjekast var rengøringen umiddelbart okay, men da Kasper Havtorn skulle have et glas vand, ændrede det billede sig.
- Glassene var simpelthen så klamme, fortæller han.
Kasper Havtorn klagede til DanCenter og fik hurtigt lovning på, at opvaskeren ville blive fikset. Ungerne blev derefter sendt i spa, men heller ikke den virkede optimalt.
- Jeg fik fat i DanCenter. De lovede, at der ville komme en tekniker, og at vi ikke skulle betale for slutrengøring. Han kom aldrig. Jeg ringede flere gange og sendte mails, fortæller Kasper Havtorn.
- Det tager tid fra mine børn, fordi jeg skal bruge to timer hver dag på at slås med kundeservice.
I dag har familien ikke kontakt med DanCenter mere. Familien fik 325 kroner i kompensation for spaen, men har ikke fået penge tilbage for slutrengøring.
TV MIDTVEST har henvendt sig til DanCenter, men de ønsker ikke at kommentere på kritikken fra nogle af henvendelserne. De henviser i stedet til det svar, de gav, da TV MIDTVEST fortalte den første historie om problemerne med udlejningscenteret.
Her er DanCenters svar: