Jesperhus investerer rekordoverskud i nye forlystelser
Selv om sæsonen kom skidt fra land, blev 2020 et rekordår for Jesperhus Feriepark.
8.997.000 kroner efter skat. Sådan lyder resultatet for selskabet Jesperhus Resort ApS, der driver Jesperhus Feriepark på Mors. 2020 kom sent i gang, men mange loyale kunder og nye danske gæster endte med at trække op året for ferieparken.
- Det er da tilfredsstillende, siger direktør i Jesperhus Feriepark, Jesper Overgaard.
- Vi når ikke det resultat, vi skulle, men vi fik først lov at starte 8. juni, så vi er faktisk rigtig godt tilfredse, siger direktøren.
Ferieparken har både forlystelsespark, jungleland, badeland og en stor campingplads med en del hytter til gæsterne. Forårssæsonen plejer at være travl for Jesperhus, men de manglende gæster under første nedlukning i foråret 2020 kom tilbage, da landet igen lukkede op.
- Vi kan bare sige, at dengang familien Danmark besluttede sig for at holde ferie herhjemme, så fik store dele af den danske turistbranche rigtig travlt, og det gjorde vi også, siger Jesper Overgaard.
Resultatet er historisk godt for ferieparken. Direktøren tilskriver en stor del af sæsonens succes til medarbejderne, der måtte kæmpe hårdt for at håndtere den øgede travlhed.
- Vi fik meget travlt, og det er en kæmpeopgave at håndtere. Normalt har vi træning og oplæring i foråret (af sæsonpersonalet red.), men det kunne vi ikke på grund af lockdown. Så vi kom sent i gang, og der er blevet arbejdet rigtig hårdt for at holde vores gæster glade, siger Jesper Overgaard, der roser sine 300 medarbejdere for at tackle opgaven godt.
Han peger på stor tilfredshed hos kunderne i anmeldelserne på steder som trustpilot.
Samtidigt blev parken ikke i samme grad som andre dele af branchen ramt af de manglende udenlandske turister.
- 90 procent af vores gæster har altid været danske. Så vi har ikke haft den samme følsomhed overfor at de udenlandske turister ikke kom til landet.
Ingen sætter noget på bogen
Direktøren peger i øvrigt på en øget markedsføringsindsats på sociale medier, hvor parkens medarbejdere under nedlukningen for eksempel lavede videoer til youtube, der var målrettet børn. Parkens børneunivers, der byder på pirater, dyr og tegnefilmsfigurerne fra Jungledyret Hugo, nåede ifølge direktøren således ud til et større publikum af børn under nedlukningen i foråret 2020.
- I hele perioden producerede vi en masse film og spændende ting for børn, der sad derhjemme og kedede sig. Vi fik lavet noget spændende, og vi fik noget goodwill for. Det er en stor del af vores succes, siger Jesper Overgaard.
Overskuddet er allerede blevet investeret. blandt andet i nye pirathuse, en udbygning af badelandet og en helt ny forlystelse.
- Der er ikke nogen, der sætter dem på bogen. Vi investerer pengene i virksomheden, siger Jesper Overgaard, der håber at de nuværende restriktioner, når at blive løsnet inden påsken.
- Vi har mistet vinterferien, men vi håber, vi kan åbne Palmesøndag. Der er rigtig godt booket op, så det vil være ærgerligt, at skulle fortælle gæsterne, at det ikke kan lade sig gøre og betale dem pengene tilbage eller booke om. Vi håber det, men vi ved jo lige så lidt som alle andre, slutter direktøren.