Kritik af kommune: Havde fire sagsbehandlere på otte måneder
Familieafdelingen i Viborg Kommune bliver kritiseret fra flere sider. Kritikken får en blandet modtagelse fra politisk hold.
Flere borgere langer ud efter den sagsbehandling, familieafdelingen i Viborg Kommune praktiserer. Én af dem er Pernille Vendelev Sørensen, hvis datter havde trivselsproblemer i skolen. I den forbindelse havde familien et forløb i familieafdelingen på otte måneder, hvor fire forskellige sagsbehandlere var indover.
- Vi har bestemt ikke fået hjælp fra Viborg Kommune på noget tidspunkt, fortæller hun.
Claus Clausen (V), der er formand for børne- og ungdomsudvalget i Viborg Kommune medgiver, at det ikke er en hensigtsmæssig behandling.
- Det skulle gerne være sådan, at den, der indleder sagen, også afslutter den, siger han.
Han tager det med ophøjet sindsro, at borgere blandt andet på Facebook kritiserer kommunens familieafdeling.
- I de otte år, jeg har været med (i Viborg Kommune, red.), kan jeg også mærke, at henvendelser direkte fra borgere er steget, men samtidig får jeg at vide af forvaltningen, at antallet af klager sådan set er jævn og endda lidt nedadgående, forklarer han.
Udvalgskollegaen, Marianne Aaris Andersen (A), har bedt borgmester Torsten Nielsen (K) tage affære i sagen.
På Viborg Stifts Folkeblads hjemmeside får familieafdelingen en del kommentarer med på vejen fra frustrerede borgere.