Simone og Alberte har startet virksomhed på trods af alderen: - Jeg var ikke gammel nok til bestyrelsen
Simone Dahl Gustafson og Alberte Simonsen startede deres undertøjsvirksomhed, mens de gik i gymnasiet. Nu har de omsat for en million kroner.
Simone Dahl Gustafson og Alberte Simonsen fra Herning mødte hinanden i gymnasiet i 2016, hvor de blev veninder, men i dag er de meget mere. I 2018 stiftede de virksomheden Unify Underwear.
- Jeg var ikke engang gammel nok til at være i bestyrelsen, siger Alberte Simonsen.
De to iværksættere mener, at deres unge alder er en fordel.
- Både fordi vi havde noget gåpåmod og ikke vidste, hvilke udfordringer, vi ville møde undervejs. Og så har vi ikke noget, vi har bundet os til. Vi har ingen lejlighed eller familie, som vi har et ansvar overfor. Vi har os selv, så vi har alt den tid i verden, vi har lyst til at lægge i det, siger Alberte Simonsen.
Ikke planlagt at skulle være iværksættere
Egentlig var det slet ikke meningen, at de to skulle være iværksættere og drive deres egen virksomhed, men de to veninder undrede sig over, om der ikke var en løsning på at undgå at have mange forskellige BH’er til at ligge i skuffen.
- Vi har taget den BH, du kender, og så har vi rykket hægten ud i begge sider af skålen. På den måde kan man skifte rygstykket ud og bruge en ny ryg i en ny farve til et nyt outfit. Det er smart, at man kan bruge flere rygdesigns til den samme skål, siger Simone Dahl Gustafson.
- Jeg tror, det har været den rigtige rækkefølge for os. Der kom først et problem, så en løsning og så en lancering af det. Vi har aldrig haft et behov for at skulle være iværksættere, men det var en mulighed, der opstod for os ud fra et problem, vi så, siger Alberte Simonsen.
Corona-benspænd
I dag holder Unify Underwear til i et industriområde i Herning, og de sælger nu også trusser og tilbehør. De to veninder har også fået et par investorer med i virksomheden.
- Vi er ved at etablere en kundebase og et socialt netværk online; både på Instagram og Facebook, som primært er der, hvor vores markedsføring er, siger Alberte Simonsen.
Som for så mange andre, så har Coronaen også spændt ben for Unify Underwear. 2020 skulle have været året, hvor salget af undertøj skulle udvides til fysiske butikker, men i stedet har de brugt tiden på at ruste sig til fremtiden.
Siden 2018 har de to veninder omsat for en million kroner, og de drømmer nu om udenlandske kunder og om at udvide deres sortiment til mænd.